Dungeonként emlegetjük azt a területet, amin harcba keveredhetnek a hősök, kincseket lelhetnek. A Dungeon kezdetét és végét a DM (Dungeon Master) jelzi. Minden belépés egy rövid leírással, esetleg térképpel indul, viszont a területen a játékosok szabadon mozoghatnak. Érdemes sok észrevételt, nyomozást, éleslátást dobni, hogy a hős előnyére lehessen formálni a területet.
A harcok során nincsen meghatározott sorrend, a karakterek személyisége, a játékosok összebeszélése, logikázása határozza meg, ki mikor cselekszik.
A hősök mozgása nincsen gridhez, azaz rácshoz kötve, ezt is személyiségük és logikázás határozza meg, hova mennek, mikor és hogyan. Ennek fő célja, hogy a harcok is szerepjáték-központúak maradjanak. Azért, hogy élmény legyen a "képzelgés része" is, akár magukat a támadásokat is le lehet írni. Így a harcokban is tükröződhet a karakter személyisége.
A harc körönként halad. Egy kör akkor telik el, amikor minden hős és ellenség lement vagy elpasszolta a körét.
Ha a hősök úgy döntenek, elhagyják a Dungeont, nem térhetnek vissza.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése