Ahonnan a történet kezdődik...

Történetünk tizenkét évvel azután kezdődik, hogy a fény- és sötétumbrák között háború tört ki. A Deusok ezt a két Septanst ködbe burkolták é...

2021. január 7., csütörtök

Képességek működése

 Hála a Titan holdnak és az umbrák homlokába ékelődött köveknek, elemek idomítása mellett 5 különleges képességet is nyertek a népek. Ebből 4 "átlagos" és 1 "ultimate" képesség. Ezeket bizonyos időközönként tudják bevetni és több kategóriába sorolhatóak.

Tipusok

  • Pajzs: A hősnek bevitt sebzést nyeli el, védekezésnél alkalmazható.
  • Gyógyítás: A hős életének bizonyos százalékát visszatölti.
  • Sebzés: x%-kal növeli a hős alap-/varázssebzését.
  • Gyorsítás: A hős mozgási/támadási sebességét gyorsítja (Flanknek fontos).

A képességeket nem csak a saját hősön lehet alkalmazni, hanem egymáson is. A 3. szinttől minden partiban szereplő hőst befolyásolnak a képességek.

3. szinttől az átlagos képesség aktív maradhat 2 körig. Szintlépéssel ez egyesével nő, 11. szinten viszont megáll, így a maximális aktivitás 10 kör. 

A képességek az összes kaszt esetében érhetnek több hőst/ellenséget is:

  • A gyógyítás mértéke így 80%-ra csökken, viszont maximálisan 10 főt gyógyíthat egyszerre. 
  • A Pajzs +10% Healt eredményez. 
  • A sebzés 90%-ára csökken, viszont egyszerre maximálisan 5 főt érhet (területi sebzés; Flanknél nem elérhető)
  • A mozgási/támadási sebesség gyorsítása 80%-ra csökken.

Működés

(Pajzs - Gyógyítás - Sebzés)

A játékos dob !r1d20+mod-ot a képességgel. A kapott számot osztjuk 20-szal (a modok nélkül maximálisan dobható legmagasabb számmal) majd szorozzuk százzal. A kapott százalékot hozzáadjuk a maximális bevitt sebzéshez/maximális védelemhez/maximális gyógyításhoz. Képességhasználat során garantált, hogy a játékos max pontot dobott a kockával, így minimum 100 pont sebzést biztosan bevisz/elnyel vagy életpontot gyógyít.

Példa: 1. szintű hős Sebzés tipusú, 5mod-ú képességet alkalmaz a 4mod-os támadására

A hős maximális sebzése: 20+4mod= 24

maximális bevitt sebzése ezáltal: 24/20*100= 120 pont

A játékos dob 16-ot, a képesség mod pedig 5-tel módosítja, így a dobás értéke 21. 

21/20*100 = 105 -> ennyivel módosul a bevitt/elnyelt sebzés.

120+105 = 225, ezáltal a bevitt/elnyelt sebzés 225 pontot ért. 


(Gyorsítás)

A hősök támadási sebessége 1. szinten alap esetben !r1d20+10mod-ként alakulnak, flankok esetében ez !r1d20+15. Ezáltal az alap maximális sebesség 30 pont, szinttől és kaszttól függetlenül. A gyorsítás képesség garantálja, hogy 30 * !r1d6+mod sebzést biztosan bevigyen a hős.
A többihez hasonlóan itt is !r1d20+mod-dal kell dobni, hogy megkapjuk a gyorsított támadási sebességet, viszont ezúttal magát a dobás értékét adjuk hozzá.

Példa: 1. szintű Flank hős Gyorsítás tipusú, 12mod-ú képességet alkalmaz a 15mod-os támadási sebességére
A hős maximális sebessége: 20 + 15mod = 35

A játékos dob 11-et, a képesség mod pedig 12-vel módosítja, így a dobás értéke 23.

35+23 = 58 

A hős ezáltal 58 * !r1d6+mod sebzést vihet be. 

A hős dob egy 2-est és 3mod-ja van sebzésre, így 58 * 5 sebzést visz be:

58 * 5 = 290, ezáltal a bevitt sebzés 290 pontot ér.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése