Orvoslás
A Healer 8-at dob, ami 7moddal 15-re egészül ki. 15/20*100 = 75, azaz a gyógyítás értéke 75 HP.
A játékos dob 12-es túlélést, ami 5moddal 17re egészül ki. Ez a 20-nak 85%-a. A Healernek hála a 85-nek 110%-át kell venni, ami 93,5, így 94 HP-t adunk még (Minden esetben felfelé kerekítünk nem egész értékeknél, amennyiben a pont 50 fölött van).
75 alapHP mellé 94 plusz HP-t kapott a hős, így a gyógyítás maximális értéke 169 HP.
Mivel a hősnek csak 100 HP-ra volt szüksége, 169 helyett 100HP-t kap. A 69 HP 50%-át, azaz ~35HP-t eltesz az átmeneti HP-ba.
Védekezés
A védekezés azután történik, hogy az ellenség megkapja a pontszámát sebzésre, így szabadon lehet dönteni, szeretne-e a játékos képességet használni. Amennyiben nem, egyszerűen dob egy !r1d20+mod-ot, majd megnézi, a kapott szám hány százaléka 20-nak. Az érkező sebzésből le kell vonni a védekezés értékét, a különbséget pedig levonni a HP-ból.
Érdemes átgondolni a hősök elhelyezkedését a dungeonban. Mivel a játék szerepjáték-orientált, a hősök mozgását le kell írni és nem grid-hez vannak kötve. Amennyiben a hős egy Shield mögött áll, a Shield is dob védekezést, nem csak a sebzés célpontja. Az a pont lesz érvényben, ami magasabb, a sebzés felét pedig a Shield szenvedi el.
Példa: 130-as sebzés ér egy hőst, akinek 2mod-ja van, viszont 7mod-os shield mögött áll
A játékos dob 12-est, a mod 14-re emeli. Ez a 20-nak 70%-a.
A Shield dob egy 11-est, a mod 18-ra emeli. Ez a 20-nak 90%-a.
130-90 = 40 sebzés. Így a hős és a Shield is 20-20 HP-t veszít.
AMENNYIBEN a Shield képességet használ, a pajzs mögött álló hős egyáltalán nem sebződik. Ha a pajzs mögött 2-nél több, Shielden kívüli hős van, életük 10%-át visszanyerik.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése