Ahonnan a történet kezdődik...

Történetünk tizenkét évvel azután kezdődik, hogy a fény- és sötétumbrák között háború tört ki. A Deusok ezt a két Septanst ködbe burkolták é...

2021. január 7., csütörtök

Passzív képességek használata - Orvoslás és védekezés

Az umbrák szabadon használhatják elementális képességeiket, hogy csapdákat hatástalanítsanak, dolgozzanak, vagy csak megkönnyítsék mindennapjaikat. Viszont a harc kisebb számítással és limitekkel jár. Ezt direkt készítették így a deusok, hogy békére sarkalják az umbrákat. Sejthető, nem sikerült.

Orvoslás 

A játékos dob !r1d20+mod-dal, majd kiszámolja, hogy a kapott érték hány százaléka a 20-nak. Ezt a kapott százalékot adhatja a hős HP pontjaihoz az, akin alkalmazták az orvoslást. 

Healer esetén: A gyógyított játékos !r1d20+mod-ot dob Túléléssel. A kapott értéket kiszámoljuk, hány százaléka a 20-nak, majd a kapott százalék 110%-át adjuk a hős HP-jához. 

A maximális HP-n felül gyógyított pontok 10 pontonként extra pontot érnek a gyógyító orvoslás szintjéhez. A HP-n felüli érték 50%-át megkapja a játékos átmeneti HP-ként, amit 3 napig őrizhet. Egy petrai side-quest során megkaphatja az Életvadász címet, mellyel a 100%-ot őrizheti egy hétig.


Példa: 1. szinű Healer 7mod-dal gyógyít 1200 max HP-jú hőst, akinek 5mod-os a túlélése, jelenleg 1100HP-val

A Healer 8-at dob, ami 7moddal 15-re egészül ki. 15/20*100 = 75, azaz a gyógyítás értéke 75 HP.

A játékos dob 12-es túlélést, ami 5moddal 17re egészül ki. Ez a 20-nak 85%-a. A Healernek hála a 85-nek 110%-át kell venni, ami 93,5, így 94 HP-t adunk még (Minden esetben felfelé kerekítünk nem egész értékeknél, amennyiben a pont 50 fölött van).

75 alapHP mellé 94 plusz HP-t kapott a hős, így a gyógyítás maximális értéke 169 HP.

Mivel a hősnek csak 100 HP-ra volt szüksége, 169 helyett 100HP-t kap. A 69 HP 50%-át, azaz ~35HP-t eltesz az átmeneti HP-ba.

Védekezés

A védekezés azután történik, hogy az ellenség megkapja a pontszámát sebzésre, így szabadon lehet dönteni, szeretne-e a játékos képességet használni. Amennyiben nem, egyszerűen dob egy !r1d20+mod-ot, majd megnézi, a kapott szám hány százaléka 20-nak. Az érkező sebzésből le kell vonni a védekezés értékét, a különbséget pedig levonni a HP-ból.

Érdemes átgondolni a hősök elhelyezkedését a dungeonban. Mivel a játék szerepjáték-orientált, a hősök mozgását le kell írni és nem grid-hez vannak kötve. Amennyiben a hős egy Shield mögött áll, a Shield is dob védekezést, nem csak a sebzés célpontja. Az a pont lesz érvényben, ami magasabb, a sebzés felét pedig a Shield szenvedi el.

Példa: 130-as sebzés ér egy hőst, akinek 2mod-ja van, viszont 7mod-os shield mögött áll

A játékos dob 12-est, a mod 14-re emeli. Ez a 20-nak 70%-a.

A Shield dob egy 11-est, a mod 18-ra emeli. Ez a 20-nak 90%-a.

130-90 = 40 sebzés. Így a hős és a Shield is 20-20 HP-t veszít.

AMENNYIBEN a Shield képességet használ, a pajzs mögött álló hős egyáltalán nem sebződik. Ha a pajzs mögött 2-nél több, Shielden kívüli hős van, életük 10%-át visszanyerik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése